U uslovima klimatskih promena i globalnog zagrevanja zaštita životne sredine u oblasti energetike sve više dobija na značaju. Kao najefikasniji načini očuvanja ekologije u toj oblasti nameću se između ostalih sve veća upotreba automobila na struju i štedljivih sijalica. Eksperti tvrde da električni automobili i štedljive sijalice ne doprinose samo energetskoj efikasnosti već da su izuzetno efikasni i kao takozvani zeleni energenti. Prednost električnih automobila u odnosu na one koje koriste naftne derivate je u tome što je procenat zagađenja životne sredine jednak nuli. S obzirom na to će u narednih pedesetak godina biti sve manje fosilnih goriva a i u želji da se na adekvatan način odnosi prema ekologiji Reno se veoma ozbiljno posvetio proizvodnji električnih vozila.
U uslovima klimatskih promena i globalnog zagrevanja zaštita životne sredine u oblasti energetike sve više dobija na značaju.
Kao najefikasniji načini očuvanja ekologije u toj oblasti nameću se između ostalih sve veća upotreba automobila na struju i štedljivih sijalica. Eksperti tvrde da električni automobili i štedljive sijalice ne doprinose samo energetskoj efikasnosti već da su izuzetno efikasni i kao takozvani zeleni energenti.
Milan Belin, generalni direktor Reno nisana za Srbiju ističe da je prednost električnih automobila u odnosu na one koje koriste naftne derivate u tome što je procenat zagađenja životne sredine jednak nuli.
- S obzirom na to će u narednih pedesetak godina biti sve manje fosilnih goriva a i u želji da se na adekvatan način odnosi prema ekologiji Reno se veoma ozbiljno posvetio proizvodnji električnih vozila. Naš cilj je da sa svojim programom što pre izađemo pred kupce a ne da to bude nekakav dugoročni projekat. Shodno tome, Reno će do kraja sledeće godine proizvesti četiri modela vozila na struju. Zbog toga smo razvili saradnju sa kalifornijskom kompanijom Beter plejs koja se bavi proizvodnjom infrastrukturne opreme potrebne za opsluživanje električnih vozila – ističe naš sagovornik.
On dodaje da je Reno sklopio ugovor sa Izraelom o proizvodnji električnih automobila. Prvi primerci tih vozila u Izrael će biti upućeni već početkom sledeće godine. Reč je, navodi Belin, o vozilu Reno fluens a do kraja 2011. Reno će proizvesti još tri automobila na struju (među njima i dostavno vozilo pogodno za gradsku vožnju). Prema njegovim rečima baterija u vozilu može da izdrži bez punjenja 160 kilomatara. Baterije će moći da se pune na kućne utičnice i punjače ali će se razviti i sistem stanica na kojima će vozači moći da zamene baterije. Prva zemlja u kojoj će se razviti mreža takvih stanica biće Izrael.
Eksperti za energetiku kao efikasan način zaštite životne okoline navode i štedljive sijalice koje su sve popularnije među potrošačima. Naime, pored toga što se upotrebom takvih sijalica, koje su inače pet puta efiksanije od običnih, istovremeno se smanjuje i količina stakličnih gasova.
- Koliko su štedljive sijalice značajne za očuvanje životnog prostora najbolje govori podatak da obične sijalice u sebi sadrže 8 do 10 miligrama žive dok je ta količina kod štedljivih sijalica svedena na 5 miligrama. Takođe, u razvijenim zemljama sijalice ne završavaju u kontejnerima i otpadima već se recikliraju pa se tako dodatno štiti čovekova okolina.
Na žalost kod nas u Srbiji još uvek je dozvoljen uvoz sijalica koje sadrže veće količine živa nego što je propisano u Evropskoj uniji. Tome je, između ostalog, i zbog zaštite životne sredine potrebno stati na put i doneti određenu zakonsku regulativu koja bi nam omogućila uspostavljanje evropskih standarda. Podsećam da je u septembru prošle godine u EU zabranjeno korišćenje sijalica od 10 vati a de će ovog septembra biti zabranjene i sijalice od 75 vati- naglašava Miroslav Leješić, generalni direktor OSRAM-a za Srbiju. Naš sagovornik dodaje da se nakon posljupljenja električne energije u Srbiji i poskupljenja običnih sijalica potrošači sve češće odlučuju na kupovinu štedljivih sijalica.